Atlas Copco tackar designavdelningen för försäljningsresultatet

april 15, 2010

I år gick Atlas Copcos årliga utmärkelse Peter Wallenbergs pris för marknadsföring och försäljning till avdelningen för industridesign vid Atlas Copco Rock Drills AB. Ett stort grattis till Atlas Copcos industridesigner, som bevisar att design är ett effektivt affärsverktyg!

I år gick Atlas Copcos årliga utmärkelse Peter Wallenbergs pris för marknadsföring och försäljning till den egna industridesignavdelningen vid Atlas Copco Rock Drills AB, och gruppens design manager Alex Liebert. I Atlas Copcos pressmeddelande står: ”Teamet har skapat en stark plattform för marknadsföring och försäljning av Gruppens tre största varumärken; Atlas Copco, Chicago Pneumatic och Dynapac. Teamet har för varje varumärke utvecklat ett unikt formspråk som samlar de olika sortimenten och bidrar till att skapa snygga och ergonomiska produkter, med tydligt visualiserade fördelar, såsom produktivitet och säkerhet … en stor tillgång för marknadsföringen av våra produkter”.

Peter Wallenbergs pris är skapat för att uppmärksamma ” den mest innovativa och framgångsrika metoden inom området försäljning och marknadsföring”, och i det här fallet är metoden designstrategi!

Ett stort grattis till Atlas Copcos industridesigner, som bevisar att design kan vara ett affärsverktyg! – Ett verktyg som kan driva ett företags varumärkesbyggande och stärka dess marknadsföring! Tack till Atlas Copcos ledning som gör en viktig markering när man ger marknadsföringspriset till designavdelningen.

Guldägget till en designbyrå i år?

 

Läs Atlas Copcos pressmeddelande här
Läs mer om designstrategi på Review Designs hemsida

Comments are closed.